mandag den 7. september 2015

2 kjoler til veninderne Spiderman / Frost.

Freja har en bedste veninde, Maja. Maja stor elsker Spiderman og er normalt ikke den store kjolepige. Men hendes mor har set sig lun på en model jeg efterhånden har lavet nogle gange til Freja. Personligt synes jeg også den er mega fed og ved jeg kommer til at lave mange af den model i fremtiden.
Maja har en storesøster, Emma. Emma var rigtig gode veninder med min Emma da de gik i børnehave sammen. Og Emma skulle da ikke snydes for en kjole nu Maja skulle ha en. Så Emma har fået en kjole med Frost.
 
begge kjoler faldt i god jord hos begge piger. Maja endte med at sove med den, den var simpelthen ikke mulig at få af hende om aftenen. Og med en billede på mobilen af en sovende Maja i kjolen gik jeg i seng og var godt tilfreds. Elsker at lave tøj der skaber glæde.
 
Kjolen er fra Ottobre, nr 3/2015. Den er en anelse kort i det men jeg forlænger blusestykket 2-5 cm sådan på slum. Selve skørterne gør jeg faktisk ikke det store ved. Jeg bruger nemlig min tape binder til bunden, så der ved kommer der ikke de 2 cm omlægning som der er med indregnet i mønstret.
Helt personligt har jeg det også sådan at alle kjoler ikke behøver at skulle gå til knæet.
 
 

11 kommentarer:

  1. Sikke nogle heldige piger, de er super fine de kjoler :-)
    Kan godt forstå de bragte glæde hos pigerne.
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de blev ret gode men synes nu også den model bare er SÅ fin

      Slet
  2. Hvor ER de flotte de kjoler! Da jeg så den røde tænkte jeg først at det var en smuk spansk flamingo-inspireret kjole. Og så opdager jeg at der er spiderman på. Super sejt :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det havde jeg ikk en gang selv bemærket.

      Jeg synes faktisk det er lidt sjovt at lave kjoler i det drengede stof. Har også lavet en kjole med Spiderman til min egen datter, den er dog med vinge ærmer.

      Slet
  3. Simpelthen så lækre...forstår da udemærket at de vakte lykke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en fornøjelse at sy når det bringer glæde

      Slet
  4. Hold da op, hvor er de fine! Fedt stof!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Sjovt at sy kjole i noget andet stof end man lige plejer at ha fat i, her tænker jeg spiderman

      Slet
  5. De er så fine.
    Jeg synes også godt om det mønster, jeg har syet en enkelt kjole til kusinen i det. Men mon ikke hun mangler en mere :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
  6. Hvor er de fine -- heldige små-piger :-)

    SvarSlet

Elsker at få en kommentar med på vejen så smid endelig en lille hilsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...