fredag den 5. december 2014

Ny sweatshirt og nyt mønster

Jeg har afprøvet et nyt mønster og mindet mig om man skal huske lige at læse beskrivelsen i stedet for bare at tegne, klippe og sy der ud af.

Mønstret er fra AOH nr 10/2014 (Mener jeg)  Jeg tegnede det hurtigt af, skrev for og bag som det plejer at være. Den med dyb udskæring er forstykket osv. Jeg begynder at sy sammen, men da jeg skal sy ærmerne på passede det ikk sammen, det der skulle være foran passede ikk når jeg skulle holde den sammen i midt/skuldersømmen. så jeg vendte det passede, altså hvad jeg troede var omvendt. Da jeg så havde syet den sammen i siderne og begyndte med kanterne, synes jeg godt nok den så mærkelig ud, når jeg skulle holder skuldersømmen som midtpunkt i toppen. Men irriteret syede jeg den færdig, kunne lige så godt lige sætte de kanter på inden jeg smed den ud. Ergo satte jeg halskanten på som jeg plejer, med sammensyningen på hvad der i mit hoved var bagstykket.
Da det hele er syet og jeg holder den op hvor jeg lægger bunden lige mod hinanden, så ser jeg min kæmpe brøler. Bagstykket går om på forstykket så den sammensyning i skuldersømmen ligger ikk oven på skulderen. FLOT Dina... Havde jeg nu læst inden jeg gjorde noget andet havde jeg opdaget det og sluppet for at sidde og være skide irriteret på det skidt og mig sig for ikk at  kunne finde ud af at sy en simpel sweatshirt... Plus sammensyningen af halskanten sidder nu foran og ikk bagpå...

Godt det bare var en tester i billigt stof til 30 kr. Den jeg havde tegnet på var alt for stor så skal ha klippet en ny og ja syet den rigtigt så den bliver helt perfekt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Elsker at få en kommentar med på vejen så smid endelig en lille hilsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...